onsdag 16. februar 2011

På leting



Førstkommende lørdag skal jeg ha vinklubb hjemme hos meg. Vinklubben består av syv jenter, som har møttes ganske så jevnlig i flere år nå. Vinkunnskapene er litt varierende blant oss, og jeg er definitivt ikke én av dem som trekker opp snittet, men det er utrolig koselig å smake en ny vin sammen, i følge med et deilig måltid.
Maten er nemlig også viktig for oss, for midt i en travel hverdag, så er det jo bare så luksus å pynte seg litt og få deilig mat servert i godt selskap! :)
Problemet nå er bare å finne på noe godt å lage. Jeg sitter derfor her med noen av mine kokebøker, og prøver å komme på noe som er helt genialt, men likevel mulig å lage! ;)

5 kommentarer:

  1. Hva med en deilig gryte med kjøtt?
    Noe kraftig med masse fløte i. Server med ovnsstekte poteter og tyttebær. Det er god vintermat! Passer kanskje ikke like godt hvis snøen har forsvunnet og sola skinner;)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. å søta, det e jo så mye god rødvin...
    personlig elsker jeg italienske..spes fra Chianti , alt derfra er godt!!!

    Ang mat,e elske å diske opp med mat og kaker til masse folk..syns d e sååå koselig.

    men e syns egentlig at d ofte kan bli sånt at e bruke for mye tid på mat stell, å at e spring litt frem og tebakers fra kjøkkenet.. men noe lurt er ost og kjeks , eller deilig foccacia brød til...da har du litt matlaging i forkant åsså kan man sitte i ro resten av kvelden å nyte osten og vinen og ikke minst det hyggelige selskapet!

    ellers er det utrolig godt med nachos med rømme, salsa og hjemmelagd guacamole...med litt salat(mais, tomat og agurk, fetaost) det er enkelt og godt! å ikke stappende mettende på en senkveld..
    men hjemmelagd lasagne med foccacia og feta salat også deilig! nei nu altså blei e inspirert av min egen ide til deg..hehe..nu har jeg middag til di neste dagene! jippi!!

    om du vil ha deilige oppskrifter på noe lasagne el nachos el guacamole el foccacia så si fra da søta!

    klem Bjørg

    SvarSlett
  3. les om finnebiffen min på bloggen min om du ønsker en deilig gryte rett!

    klem Bjørg

    SvarSlett
  4. Ser du får gode tips her. Redd jeg ikke kan bidra så mye på matlagingsfronten...hehe er ikke den beste til å lage mat. Hva med indisk maissuppe og foccaccia? ;)

    Magasinholderen er fra Bruka Design.

    SvarSlett
  5. For kylling-glade C anbefaler jeg oppskriften på s.62 i familekokeboka! ;) Estragon er spesielt godt til denne retten.
    Og så et tips til en fantastisk god rødvin som er god å drikke i seg selv også; Occhipinti, SP68, Cicilia 2009...utrolig god balanse i den; ingen skarp alkoholssmak på slutten - bare veldig smooooth ;) Organisk er den også. =D Nyte lørdagen og selskapet! LOVExxx

    SvarSlett